بوتان بلاگ

روغن مار یکی از قدیمی‌ترین انواع روغن‌ها است که استفاده از آن برای درمان بیماری‌هایی مانند تسکین‌ درد مفاصل، تقویت رشد، درمان ریزش مو، افزایش رشد مژه و ابروها، بهبود سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی و... در طب سنتی رایج بوده است. روغن مار، منبع غنی از امگا ۳ و ایکوزاپنتانوئیک اسید است که فواید فراوانی برای سلامتی انسان دارد و می‌توان از آن، در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کرد.
 
روش تهیه روغن مار
 
بهترین روغن مار معمولا از مارهایی با جثه بزرگ تهیه می‌شود که در زیر پوست و انتهای دم آنها میزان روغن بیشتری وجود دارد. برای تهیه روغن مار، پس از کشتن و جدا کردن پوست حیوان با حرارت غیر مستقیم روغن را از گوشت و پوست استخراج می‌کنند، به این منظور در یک ظرف سفالین به میزان ۲ کیلوگرم روغن کنجد بریزید و به آن ۵ الی ۱۰ مار سیاه متوسط اضافه کنید. درب ظرف را ببندید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا آرام بجوشد و گوشت مار متلاشی شود.
سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و اجاز دهید تا سرد شود. بعد از سرد شدن، روغن را از صافی بگذرانید و در ظرف تیره و دور از تابش مستقیم نور نگهداری کنید.
 
خواص روغن مار 
از روغن مار می توانید برای بیماری ها یپوستی ، درد مفاصل و استخوان های استفاده نماید و یکی از مهم ترین خواص آن جلوگیری از ریزش مو می باشد که می تواند در کمترین زمان ریزش موهای شما را متوقف سازد و برای شما موثر واقع شود .
 
روغن مار , خواص روغن مار , روغن مار اصل , فواید روغن مار ,خرید روغن مار , snakaoil,...
نویسنده : محمد بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 26 ارديبهشت 1398 ساعت: 16:15

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :